Wednesday, October 6, 2010

In love with fashion..

Wrap over coat                                                  Gemini fur collar coat
Mini sequined dress                                            Puff shoulder tie waist coat
Jeg skulle aldrig have lagt mig i sengen og kiggede på tøj idag. Jeg har fundet så meget smukt og flot, og dejligt og "må eje" tøj. Men sagen er. Jeg har slet ikke behov for det, jeg bliver bare så glad når jeg kigger på tøj. Så faldt jeg lige over de her 3 jakker og ene trøje/kjole dims. Den første jakke synes jeg bare ser dejlig, fantastisk, afslappet og varm ud, den er af designeren Malene Birger. Malene Birger er en dansk designer og er blevet kåret som "Queen of Fashion Copenhagen". Jeg kendte faktisk ikke så meget til hende, men har læst en hel masse om hende idag. Hun laver noget virkelig flot!
Nummer 2 jakke synes jeg er vildt stilren og sofistikeret. Er helt vild med farven, men det er dog ikke en jakke jeg kunne finde på at købe lige pt, synes måske den er lidt for fin. Det er en Marc Jacobs, by Marc Jackobs jakke. Just so you know.
Kjole/trøje i billede tre, elsker jeg. Jeg er forelsket i mørke blå og synes den kunne være smart at have på en til en festlig begivhed, den kunne jeg godt finde på at købe hvis jeg dog bare havde pengene. Den er designet af Donna Karen, (DKNY). 
Den sidste jakke, den yderste, er en jakke af Alexander McQueen. Han begik desværre selvmord i starten af år 2010. Han var en verdenskendt designer og jeg synes hans død er så tragisk. Han var en af de første som vågede sig ud i noget helt nyt, og altid overdrevet. Som i kan se på jakken. Lady Gaga som har en meget speciel stil, bruge mange af hans designs. Det er overhovedet ikke noget jeg ville turde gå i, for jeg synes bare ikke jeg kan bære et af hans værker eller bare i det hele taget gå med sådan noget overdrevet noget. Derimod synes jeg han var en fantastisk designer. Han blev især kendt for hans overdrevet flotte og fantasi fulde sko.

Gud hvor var han dog en fantastisk designer!
__________________________________________________________
Det var faktisk ikke lige meningen jeg ville skrive om Alexander McQueen, men kunne faktisk ikke lige lade vær. Synes alle lige skulle hører lidt om ham. Udover de stykker tøj jeg har forelsket mig i har jeg også forelsket mig i disse tre sko. Sko to og tre er de samme bare forskellige farver (designer Alexander McQueen). Det første par sko synes jeg bare er så tjekket, især den detalje at der er et læder bånd rundt om, synes virkelig det går dem lidt mere specielle og rå.

Forresten, har fundet de meste af de her ting på www.selfridge.com, hvilket er en engelsk butik kæde. De har noget vidunderligt tøj, har også selv en kjole derfra.

- Good night to you all! Må igang med at lægge tøj sammen og gøre rent. Nizzle..




4 comments:

  1. der skete et eller andet mærkeligt med billederne. Det må i lige bære over med mig! :)

    ReplyDelete
  2. FASHION FREAK!!! Men det er naiz nok :)

    ReplyDelete
  3. Alexander McQueen var F A N T A S T I S K!

    ReplyDelete
  4. ja han var så. Helt igennem fantastisk. Har siddet og læst og kigget på hans ting hele dagen! Det var skønt. Vi må snart have en fashion dag fridde babe :D

    ReplyDelete