Friday, October 29, 2010

Det handler om overskud..

Hey! Jeg undskylder mange gange for en pause der var lidt længere end ventet. Jeg kom hjem fra New York fredag d. 21 oktober, men de første 3 dage jeg var hjemme havde jeg rigtig meget jetlag (regner med alle ved hvad det er, i så fald må i jo spørge i en kommentar!) Derefter var jeg så uheldig at blive rigtig syg tirsdag efter skole, hvilket jeg stadig er. Så det handler om overskud lige for tiden. Jeg havde en lang nat med høj feber og noget der bliver kaldt feberkramper, men det gider jeg ikke lige forklare om :D Jeg havde det ikke specielt godt, lad mig sige det sådan. Da jeg vågnede i morges følte jeg mig friskere og nu har jeg lovet mig selv ikke at ligge ned før jeg skal sove, så kunne jo ligeså godt komme igang med min blog. Før eller siden må jeg jo tage mig sammen. 
Jeg har desværre ikke fået overført og ordnet alle billederne fra New York. Så snart det er ordnet, kommer der nogle enkelte billeder på min blog, og en hel masse på facebok til jer der er venner med mig derinde. :) Hvis nogle protistere må i spørge om flere billeder, så uploader jeg det bare herinde også i et album tror jeg. 

I starten af min tur i THE CITY havde jeg faktisk tænkt mig at skrive dagbog for hver dag derovre, for der sker jo så mange ting og det er lidt svært at huske rækkefølgen og alle detaljerne. Er i klar over hvor lidt tid man egentlig har? For det andet havde jeg ikke lyst til at bruge tid på det når jeg nu endelig var der! :) Så derfor gjorde jeg det ikke, hehe.. Derfor har jeg valgt bare at skrive sådan det overordnede. 

Vi tog afsted hjemmefra kl halv fem om morgenen d. 13 oktober (nogle dage inden ferien). Vi ankom i Newark lufthavn kl et, New York tid. Det skal lige siges at Danmark er ca. 6 timer foran i forhold til New York :) Vi fik hentet vores leje bil. Wow, det var en virkelig luksus cadillac! Der var læder sæder, varme i sædet omme bagi også, automatisk gear og en V8 motor. Jeg ved godt jeg ikke var den der kørte bilen som sådan, men nøj hvor var det en dejlig bil, man mærkede nærmest ikke man kørte :D 
De første 3 dage boede vi i New Jersey, dvs. overfor New york, så vi havde hele skylinen. Derfor tog vi færgen lige nedenfor vores Hotel hver morgen, og det var faktisk ret fedt. For alle de buisness mennesker der boede i Jersey tog jo også færgen hver dag, og hvor var det dog sjovt at iagtage dem. Efter vi havde boet i New Jersey i 3 dage, flyttede vi indtil selve the city. Vi boede på 34th street, omkring 500 meter fra times square, med Empire State Building lige ved siden af vores hotel. Vi boede på 35 etage, og havde den flotteste udsigt over til Chrysler bygningen og hele byen! Det var virkelig en på opleveren. Vi boede så højt oppe at vi fik propper i ørerne af at tage elevatoren... -.- Det var virkelig sjovt. Efter nogle dage inde i byen havde vi brug for en roadtrip for at slappe af. Så vi pakkede vores ting sammen og kørte ud til spidsen af Long Island til noget der hedder The Hamptons. Det er et rigtig rigt område, hvor alle de rige inde fra byen har sommerhuse ud til vandet. Et helt almindeligt lille sommerhus koster omkring 100 millioner danske kroner derude. Ihvertfald boede vi på et rigtig hyggeligt strand hotel med udsigt over vandet. Tro det eller ej, men det var virkelig dejligt at komme lidt væk fra storbyen. Man får så mange indtryk derovre, og stresser rundt for at se alt, shopper løs osv. Så vi gik lange ture ved stranden. Vi var der kun en nat, for så skulle vi videre tilbage til New Jersey fordi min far skulle arbejde, så vi boede på Mariott, og shoppede i Garden State Plaza Mall de to sidste dage. Jeg kunne sagtens have brugt en hel uge derinde. Hvad den mall havde af butikker! Tror nærmere man skal spørge hvad den ikke havde! 


                      
Der fik i så et meget kort resumé af min fantastiske tur til New York. Jeg var derovre i 9 dage og det var en helt speciel oplevelse. Det var noget af en omvæltning fra da vi lettede fra Newark lufthavn igen, og landede i Københavns lufthavn. Da vi lettede fra New York så vi den smukkeste solnedgang over skylinen. Da vi landede i København var der en smuk solopgang, men må sige at danmark ikke når så højt op bygningsmæssigt. Pludselig var alt fladt og slet ikke så storbys agtigt. Danmark er et dejligt sted, men jeg savner USA. Især den tid hvor jeg boede i Californien. Kunne godt tænke mig at flytte tilbage. Men jeg har det godt herhjemme og nogle fantastiske venner som jeg ikke vil rejse væk fra :) 

Jeg lover at ordne billederne så hurtigt som muligt :) Nu er det fredag og alle er glade for så er det weekend og så skal der festes. Men jeg ligger syg, så jeg skal slappe af. Det er også dejligt (nogle gange....) 
- Pas på jer selv, og lad vær med at blive syg :)

2 comments:

  1. Det lyder rigtig FEDT!!!!! Jeg misunder dig meget.

    ReplyDelete