Wednesday, February 2, 2011

Fransk digt.......

Jeg har jo fransk i skolen. Fransk er fint nok. Men, nu skal jeg så lave et fransk digt. Det er knap så sjovt. For det første fordi vores lærer helst vil have det rimer, og det kan jeg ikke få det til, da jeg ikke har sådan et stort ordforråd på fransk. Så nu har jeg lavet et alternativ. Det giver sikkert ingen mening, what so ever, men det bliver det jeg har at byde på! 


På fransk:
Une personne, j'aime.
Une personne, je peux rire avec.
Une personne, je peux pleurer avec.
Une personne, qui est toujour là.
Un ami.


På dansk:
En person, jeg elsker.
En person, jeg kan grine med.
En person, jeg kan græde med.
En person, der altid er der.
En ven.


Kort og simpelt, men sådan bliver det. Igår var jeg lige på arbejde og så kom min veninde Josefine over. Vi hyggede os rigtig meget, og fik lavet mad osv. Det vil sige, vi kogte pasta, hældte salt på, og BOM så var der mad. Jeg ved godt, det er virkelig kreativt... 
Det er trist vejr i dag, sådan et vejr man ikke burde få lov til at stå op. Jeg kigger ud af vinduet og håber på der dukker en sol op, det har desværre ikke virket endnu!! :( 

Peter plys kan redde alt. 


- Caroline

No comments:

Post a Comment